Træningsupdate // Juli 2019

Der har været lidt stille omkring min træning herinde og for at være helt ærlig, så er det fordi min motivation har været lidt flad… Jeg har stadig trænet, men det har været på et noget lavere blus end normalt. Det er jeg super træt af, så tænker jeg vil bruge bloggen til at sparke mig selv lidt i gang igen 😊

Jeg løb mit sidste halvmarathon d.31 december 2018 og pådrog mig en overbelastningsskade i knæet. Den har jeg ikke rigtig kunne slippe af, på trods af både hvile, fys og langsomme genoptræning. Her snakker vi altså om, at min tålmodighed er blevet sat gevaldigt på prøve.

Derudover så har jeg haft en smule svært ved at stille op i træningscenteret 4 dage om ugen, hvilket ellers har været min normale træningsrytme i mange år. Tasken er kommet med på arbejde, men når klokken bliver 16-17, så har den taske bare ikke trukket mig mod centeret.

Ryst posen!

Nu har jeg så besluttet mig for at ryste posen lidt og se om jeg ikke kan få sparket gang i min motivation. Det første jeg har gjort er at ændre lidt i træningstidspunktet, da det åbenbart er svært at få mig selv slæbt afsted om eftermiddagen.

Tasken står derfor klar om morgenen, og jeg har de sidste 2 uger trænet både inden arbejde og et par dage efter arbejde. Målet er stadig fire styrketræningspas om ugen, og det lykkedes da i sidste uge, yay!

Jeg er ikke den store cardiomus om morgenen, så tænker at løb foregår efter arbejde. 30 min i løbeskoene er lidt nemmere at få snøvlet mig sammen til end en tur i centeret.

Jeg vil super gerne afsted 3 gange om ugen, men i første omgang er det styrketræningen der er fokus på. Skal lige have lidt succesoplevelser ind på kontoen, så sætter overskuelige mål, så jeg ikke dræber motivationen inde jeg er begyndt 😉

Nu er det jo ikke fordi jeg er gået helt i stå, og jeg har da også løbet Nordic Race I Hasle Bakker her i Juni måned. Som man kan se, er der stadig lidt muller (og et yderst godt lys til at tage billeder i) 😀

One Reply to “Træningsupdate // Juli 2019”

  1. […] jeg skrev i sidste uge, så har jeg hanket lidt op i mig selv, og sat mig et mål om at styrketræne 4 gange om ugen, (som jeg plejede at gøre). Motivationen er i top og jeg kommer afsted til styrketræning 4 gange […]

Skriv et svar

error

Følg Lise Balslev på..