Klar, Parat, Træningsstart….

 

De sidste 3-4 måneder er det gået lidt ned ad bakke for mig mht min viljestyrke når det gælder træning og kost. Jeg er faldet af på den og det kan jeg så begynde at mærke på bukserne der strammer. Nu skal det være slut med stramme bukser!

Jeg har simpelthen ikke haft overskud til at spise sundt og træne optimalt. Det har været for nemt at spise lidt for meget chokolade eller springe en træning over. Normalt kan min gode rygrad og min viljestyrke holde mig kørende, men det har den bare ikke kunne de sidste par måneder. Det at jeg kan mærke det på min krop generer mig, også selvom det kun er et par kilo ekstra som har sneget sig på kroppen.

I sidste weekend hoppede jeg på vægten samt fik fundet målebåndet frem. Jeg ved fra mit forløb med Line Wittrup at det ikke er tallet på vægten der nødvendigvis afslører resultater, derfor noterer jeg mine mål ned, og det vil jeg bestemt også råde andre der ønsker at stramme kroppen op.

Jeg vil opdatere bloggen med mine resultater løbende. Slut målet er ikke helt sat endnu og metoden er heller ikke 100% defineret, jeg vil tilpasse mit forløb hen ad vejen.

Første punkt er at arbejde med rygraden. Det gør jeg ved at sætte mig ugentlige delmål. Endelig ikke for mange, så sætter du dig selv op til fiasko. Her i starten skal det være overskueligt og opnåeligt ellers så kan jeg ikke holde ved.

Mål uge 1
Træne min 4 gange styrketræning og løbe som hoften kan klare det.

Resultat uge 1
Styrketræning: 5 gange
Løbetræning: 1 gang – 4,5 km

Jeg satte ingen mål for kosten, ud over at jeg skulle spise sunde hovedmåltider, da det var vigtigt for mig at der kom fokus på min elskede styrketræning. Det må man sige lykkedes 🙂

Mål uge 2
Styrketræning 4 gange
Løb 3 gange (eller hvad hoften tillader)
Ingen sukker i hverdagene i Marts måned – gisp!

Så uge 2 sæt i gang 😀

Leave a Reply

Følg Lise Balslev på..