Træningsmotivation // Track din træning og sæt mål

I en længere periode her i foråret trænede jeg meget uregelmæssig. Jeg havde svært ved at komme ind i en god rytme med min styrketræning, da jeg har haft super travlt på mit arbejde og haft svært ved at finde overskuddet og motivationen. At jeg så oven i købet ikke har kunne løbe særlig meget, og at min genoptræning går laaangsomt har heller ikke hjulpet på motivationen.

Efter at jeg er begyndt at styrketræne om morgenen inden arbejde, så kommer jeg afsted 4 gange om ugen. Jeg møder så en smule senere på arbejde end de dage jeg ikke træner. Derfor kan jeg også blive længere, uden at min træningstaske står og kigger på mig og giver mig dårlig samvittighed, når klokken bliver 17-17.30 og hjemmeadressen trækker mere end træningscenteret.

Træningsprogrammer

Jeg træner efter mine træningsprogrammer jeg fik lavet hos Line Wittrup for 4 år siden, og jeg elsker dem. Ja eller nogle af dem hader jeg, men det er nu bare fordi der enten er walking lunges eller en anden møgøvelse på 😉 Jeg skriver alt ned i mit program, så jeg har styr på vægt og kan se mine fremskridt. Det hjælper mig også til at presse mig selv mere.

Løbeplaner

Da jeg som sagt er ved at genoptræne mit knæ, er enhver løbetur en succes lige for tiden. Tidligere har jeg enten fulgt en løbeplan over flere måneder eller haft kortere målsætninger. Det hele inklusiv mine ture på MTB tracker jeg i Endomondo. Her har jeg et overblik over hvor mange træninger jeg har på en måned, hvor lang tid jeg har trænet og hvor mange kalorier jeg har forbrændt. Mit konkurrence gen kan godt lidt at sammenligne måneder 😀

10.000 skridt om dagen

En anden ting man også kan tracke er de famøse 10.000 skridt på en dag. Det har jeg tidligere gjort, men det fungerer ikke super godt for mig. En dag hvor jeg giver den gas på min mountainbike kommer jeg ikke nødvendigvis op på mere end 5.000 skridt. Så gider jeg altså ikke ud og gå 5 km, når jeg lige har cyklet 2-2½ time. Men på hviledage er de 10.000 skridt en god tommelfingerregel at have.

500 aktive kalorier

Jeg har også set på Rasmus Kelbæks Instagram, at han har et mål om at nå 500 aktive kalorier på en dag. Det er også en god måde at sikre sig pulsen kommer op i løbet af dagen, hvilket den ikke nødvendigvis gør bare fordi du går 10.000 skridt på en dag. Jeg kan se mine aktive kalorier på mit Garmin ur – Jeg er i sommerhus her til formiddag og har kun bevæget mig ud på terrassen for at spise morgenmad, men mon ikke der kommer en løbetur i benene senere i dag 😉

Følg med på min Instagram ByBalslev for hudpleje, makeup og inspiration til træning.

Skriv et svar

error

Følg Lise Balslev på..