Mig, min træning og kosten

Her kommer lige et blogindlæg om mig, mintræning og kost. Dette fylder meget i mit liv for tiden, og det er derfor meget naturligt for mig, at skrive om det på bloggen.

Her er først lige lidt historie om min træning gennem tiden…
Jeg har altid været aktiv i en eller anden udstrækning; fodbold siden 2. klasse og har igennem årene prøvet både svømning, håndbold, badminton, ridning, kickboksning og da jeg startede i gymnasiet, begyndte jeg at træne i motionscenter. Her har jeg prøvet alverdens forskellige hold.

Nu består min træning primært af styrketræning, fodbold, løb og spinning.
da jeg blev færdig med min kandidat for ca.1½ år siden, gik jeg ledig i nogle måneder, og her begyndte jeg at få mere struktur over min træning, da jeg bedre kunne adminstrere min tid.

Jeg har beholdt de goder vaner efter jeg fik job, og jeg begyndte at blive træt af ikke at kunne se nogle resultater af alle de timer, som jeg lagde i træningen. Jovist blev jeg stærkere, og jeg gennemførte også en halvmaratthon, men var ikke tilfreds med hvordan min krop så ud.

Jeg mener selv mit forhold til mad er fornuftigt, og det har det altid været. Jeg elsker dog slik og søde sager, og det har måske fyldt lidt meget, men jeg ved godt hvad der er sundt og hvad der ikke er.
Så længe jeg kan huske, har jeg dog synes, at jeg var lidt for tyk, jeg har aldrig været overvægtig, men haft de der lidt for tykke lår og en lidt for tyk mave.
Igennem årene har jeg prøvet alt muligt for at tabe mig. Jeg har været på både vægtvogterne (som faktisk virker, man skal jo bare holde fast), de danske vægtkonsulenter (nej tak her fra), kigget lidt efter Nupo (overhovedet ikke noget for mig).

Med den store fokus jeg har fået på min træning, blev jeg enig med mig selv om, at jeg gerne ville ha’ udarbejdet en kostplan, som passer til mig, min træning og min krop.
Derfor kontaktede jeg Susan, der også har bloggen Lev Sundt. Susan læser Kost og Ernæring i Århus. Hun udarbejdede en kostplan til mig, og den startede jeg på d.16 september.
I morgen er der gået tre uger, og jeg skal nok komme med en status på forløbet en af dagene i næste uge. Jeg kan dog sige så meget, at der er røget et par centimeter hist og pist, so stay tuned 😉

 
Her er lige et fremgangsbillede, så kan man se hvad der er sket på ca. 2 måneder, hvor jeg kun har fulgt min kostplan i 10 dage dog. Jeg kan virkelig se at der er sket noget med mine biceps og min mave, og det er sku da bare så fedt, når jeg føler, at jeg knokler for det, juhuu!
 

Leave a Reply

Følg Lise Balslev på..