Min ferietræning i 28 graders varmne

Vi landede i Billund i går aftes efter 14 dage i 30ish grader i Tyrkiet, og det har været en helt igennem skøn ferie! Afslapning ved poolen, shopping, strand, god mad og hygge.
Jeg elsker at træne og derfor er ferie for mig også lig med at man bruger sin krop, og sådan har det selvfølgelig også været de sidste 14 dage.

Ferie væk hjemmefra betyder også, at man er væk fra de faste rammer og det kan derfor bruges som en pause fra ens normale træningsrutine. Tidligere når vi har været afsted, har jeg forsøgt at følge mit styrketræningsprogram ved at tage i et lokalt gym. Jeg har dog fundet ud af, at det er langt bedre for mig, at finde på noget træning der passer bedre ind i humør og tempo lige der hvor jeg er, fremfor at følge ens træningsrutine slavisk.

For mig betød det denne gang, at jeg tog løbeskoene, TRXen og badedragten med. TRXen blev ikke brugt en eneste gang, men løbeskoene fik jeg snøret 6 gange, så cirka hver anden dag og jeg fik også svømmet 3×1000 meter.
Selvom jeg havde en intention om at følge mit løbeprogram, så kunne jeg mærke på første løbetur at det nok blev lige ambitiøst nok for mig, at løbe lange intervaller og ture på 12-13 kilometer i 28 grader. I stedet valgte jeg at løbe det der nu engang var i benene. 3 ture på 8 kilometer på strandpromenaden ind mod Alanya og tilbage igen samt 3 super skønne ture i bakkerne bag vores lejlighed.
Bakkeløbene var vildt fede, da jeg på ingen måde er vant til at løbe i kuperet terræn herhjemme i flade Jylland. Mere af den slags, tak!

Jeg løb kun om aftenen, lige inden solen gik ned, da det var mest behageligt ift temperaturen – ellers skulle jeg løbe klokken meget tidligt om morgenen, og der valgte jeg altså at blive liggende i sengen.
Udsigten på løbeturene kan man ikke klage over…

Herunder kan I se min træning og forskellen i hvor mange højdemeter jeg løber på en tur langs stranden og en tur i bakkerne. Det går nærmest kun op og ned og slet ikke ligeud på noget tidspunkt. Jeg skal lige hilse og sige at det nærmest er lige så hårdt at løbe nedad som opad, da man på stejle strækninger bliver nødt til at holde igen 😉

Skriv et svar

Følg Lise Balslev på..